Generic filters
Exakt resultat
Sök titel
Sök innehåll
Start / Att göra en SWOT-analys

Att göra en SWOT-analys

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
 Detta tal innehåller 632 ord och tar 5 minuter och 20 sekunder att framföra.

134.00kr

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver ett företags styrkor, svagheter, möjligheter och hot.

Artikelnr: 4136 Kategori:
Utdrag ur början och slutet av talet:

Att planera sin verksamhet på kort och lång sikt är viktigt för både stora och små företag. Det kan tyckas att tiden för planering stjäl viktig tid från produktion och övrig verksamhet. Men faktum är att planeringen förbättrar produktionen och ökar företagets möjligheter att överleva på en marknad som kännetecknas av hård konkurrens. Det finns de som anser att de snabba förändringarna i omvärlden och företagets omgivning gör det omöjligt och onödigt att planera. Men det är främst i en föränderlig verklighet som planering behövs eftersom ett företag lättare kan anpassa sig efter förändrade omständigheter om de är väl medvetna om långsiktiga målsättningar, marknadspositioner och strategiska mål och metoder.

[…]

SWOT-analysen är en viktig del i företagets marknadsplan och utgör grunden för fortsatt planering med kortare tidsperspektiv. Därför är det viktigt att göra ett grundligt jobb redan från början, för då går det senare arbetet mycket bättre.

Recensioner

Det finns inga recensioner än.

Bli först med att recensera ”Att göra en SWOT-analys”

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du får talet i PDF-format direkt efter köp.